Aktualności

  • #KupujŚwiadomie podczas Our Future Forum

    #KupujŚwiadomie podczas Our Future Forum

    Z hasłem #KupujŚwiadomie trafiamy do młodzieży. 25 listopada br. byliśmy obecni na Our Future Forum –  wydarzeniu edukacyjnym, które przyciąga blisko 1000 uczestników – zdolne i ambitne młode osoby z kraju i zagranicy.

    Więcej

  • Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

    Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania

    8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania – święto, którego celem jest promowanie właściwych nawyków żywieniowych.

    Więcej

  • Światowy Dzień Żywności

    Światowy Dzień Żywności

    Światowy Dzień Żywności – ustanowiony w 1979 roku, obchodzony jest na całym świecie 16  października – w rocznicę utworzenia Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i  Rolnictwa (FAO) w 1945 r.

    Więcej

Budowanie silnej i rozpoznawalnej marki polskiego rolnictwa w kraju to główne zadanie KOWR w ramach działań promocyjnych. W tym obszarze KOWR skupia uwagę na zwiększaniu świadomości społeczeństwa nt. oznaczeń i certyfikatów jakości żywności, a tym samym wspieraniu konkurencyjności polskich produktów rolnych i rolno-spożywczych.

KOWR realizuje projekty pod hasłem #KupujŚwiadomie zachęcające polskich producentów żywności do uczestnictwa w systemach jakości. Z głównymi komunikatami KOWR dociera również do konsumentów, zachęcając ich do zwracania uwagi na oznaczenia i certyfikaty żywności zamieszczane na opakowaniach, w tym: znak PRODUKT POLSKI, logo produkcji ekologicznej czy unijne oznaczenia: Chroniona Nazwa Pochodzenia, Chronione Oznaczenie Geograficzne i Gwarantowana Tradycyjna Specjalność.

Kraj pochodzenia produktu należy obok jakości i ceny do najważniejszych kryteriów wyboru przy podejmowaniu przez konsumenta decyzji zakupowych artykułów spożywczych, a kupowanie żywności wytworzonej w kraju i z rodzimych surowców zyskuje na znaczeniu, stając się praktycznym działaniem na rzecz wspierania rodzimych producentów. Zwiększająca się dostępność certyfikowanej żywności jest odpowiedzią na zmieniającą się strukturę popytu na rynku i rosnącą świadomość konsumentów. Współczesny konsument coraz częściej stwierdza, że tylko żywność powstała w warunkach jak najbardziej zbliżonych do naturalnych spełni jego oczekiwania. Coraz większe zainteresowanie konsumentów zakupem produktów ekologicznych bardzo korzystnie przekłada się na rozwój tego segmentu produkcji rolniczej.

Skip to content